Friday, March 4, 2011

Cerita KAWAN BAIK

Kawan baik. bertuah hidup kalau dapat kawan baik dalam erti kata kawan yang betul- betul ada masa susah senang kita. aku?

TAK PERNAH seumur hidup aku ada kawan baik apalagi kawan sejati yang harus ada bila bila aku perlukan. Aku pernah ada kawan yang mengaku kawan baik tapi bila dah mula ada "kekasih hati", mula aku dia lupakan. Mulalah dia berkepit sini sana setiap hari sampai aku langsung tak dipandangnya.

Tapi aku pulak dikatanya lupakan dia.Paling dahsyat, katanya aku talam dua muka. Berbuat baik depan dia, ditikammnya belakang dia. Itu baru satu.

Ada pulak bila 'kawan baik' kita dah jumpa kawan baru, fuh terus aku dia tolak tepi. Pergi makan, pergi shoping, pergi mana mana langsung tak diajaknya. Aku bukan la kisah sangat tapi aku pelik kenapa perlu mengaku kawan baik tapi bila dah ada yang lain, terus kau berubah.

Sampai sekarang aku belum merasai ada kawan sejati. Dalam kata lain, aku masih mencari sahabat. Alhamdulillah Allah kurniakan aku lelaki yang ada di setiap naik turun aku. Pasang surut hidup aku.Terima kasih kepada kau, kekasih. Syukur kepada-Mu.

Mama aku cakap, tak perlu berbaik sangat dengan orang, nanti orang tu lah yang cakap buruk pasal kita. Nak berkawan biar berpada, biar fair orang kata. Ah, tiba tiba aku rindu rumah!


p/s: aku masih baru dalam menulis. maafkan bahasa yang hodoh ni. *-*

No comments: